BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Da en af vores dygtige lærere har søgt nye udfordringer, søger vi på Klokkerholm Skole pr. 1.1.2024 eller snarest derefter en ny kollega til teamet omkring 9. og 10. kl. i vores K-klasseafdeling til en fast fuldtidsstilling.
Vi søger en kollega, som brænder for at undervise indenfor specialområdet og som hviler i sig selv. Desuden er det vigtigt, at du har din faglighed på plads, brænder for dit fag og er tryg ved at undervise eksamensrettet i både 9. og 10.kl.
Du vil indgå i et meget tæt og forpligtende samarbejde med lærer- og pædagogkolleger, og sammen skal I skabe det bedst mulige undervisningstilbud til en sårbar elevgruppe. Dette kræver gode samarbejdsevner, fleksibilitet og selvstændighed.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med autismeområdet, men det er ikke et krav, da du vil komme i team med et hold af meget kompetente og erfarne kolleger.
Vi skal gerne have dækket engelskundervisningen. Derudover vil det være en fordel, hvis du kan undervise i et eller flere af følgende fag i prioriteret rækkefølge: Tysk, dansk, biologi og/eller idræt. I stillingen er der desuden Co-Teaching i andre af skolens fag, men det kan sammensættes ift. din fagpakke.
Generelt vægter vi den rigtige medarbejder højere end fagkombination.
Hvad forventer vi?
At skabe de bedste rammer for eleverne kræver en høj grad af fleksibilitet af medarbejderne. Derfor forventes netop fleksibilitet i forhold til at løse den fælles pædagogiske opgave på skolen. Til gengæld vil man også opleve en stor grad af med- og selvbestemmelse.
Du skal insistere på at forstå årsagen til elevernes adfærd, og hjælpe med at skabe rammer i klassen, der fremmer inklusion af alle elever.
Desuden forventer vi, at du
- Kan genkende dig selv i skolens værdier, som er fællesskab, imødekommenhed, faglighed og ordentlighed.
- Brænder for arbejdet med alle elever og lægger vægt på trivsel, udfordringer og ansvar
- Forstår at skabe trygge rammer og struktur.
- Kan arbejde med udgangspunkt i relationer, prioriterer relationsdannelse og har en anerkendende og inddragende tilgang til arbejdet med eleverne.
- Sætter eleven i fokus og insisterer på at tage elevens perspektiv og ser potentialet bag til tider uhensigtsmæssig adfærd.
- Har lyst og evne til at arbejde i et tæt, forpligtende og ligeværdigt teamsamarbejde og kan se værdien heri.
- Har visioner og ideer til at understøtte vores løbende udvikling af skolen og vil og kan bidrage til de udviklingsområder, vi som skole er i gang med.
- Ser dig selv om en vigtig del af løsningen af den pædagogiske opgave, og dermed også fokuserer på løbende at reflektere over din egen pædagogiske praksis og erhverve dig nye kompetencer.
- Kan se mulighederne i samarbejdet mellem special- og almen skole og tager del i et fælles ansvar for alle elevers læring.
Hvad kan vi tilbyde?
Klokkerholm Skole er beliggende i et aktivt landsbymiljø i den centrale del af Brønderslev Kommune. Skolen har et solidt værdigrundlag med mange traditioner, og skoledagene er præget af et ønske om høj faglighed, nysgerrige, motiverede og glade børn samt medarbejdere med et stort engagement. Vi møder hinanden og besøgene på skolen hver dag og arbejder ud fra de grundlæggende værdier: Imødekommenhed, ordentlighed, fællesskab og faglighed.
Klokkerholm Skole har ca. 330 elever og 65 medarbejdere. Eleverne er fordelt på 1-2 spor fra 0.-9.klasse samt en specialklasserække for elever med gennemgribende udviklingsforstyrrelser, primært indenfor autismeområdet (K-afdelingen), hvor der pt går 80 elever.
Der er tilknyttet skolefritidsordning (SFO) til skolen, og der er desuden tilknyttet en særlig tilrettelagt SFO for eleverne i K-afdelingen.
På Klokkerholm Skole har vi pt. særligt fokus på at indføre Co-Teaching, arbejdet med mellemformer i almen samt løbende at udvikle vores velfungerende teamsamarbejde.
For mere information om skolen henvises til https://klokkerholmskole.aula.dk/
Desuden kan vi tilbyde
- Et udfordrende, imødekommende og anerkendende arbejdsmiljø.
- Et uformelt arbejdsmiljø hvor fællesskabet er i højsædet.
- Høje forventninger til, hvordan du kan bidrage til udviklingen af vores skole.
- Faglige udfordringer.
- Et skolemiljø, hvor trivsel og læring følges ad.
- Fagligt velfunderede kolleger, der glæder sig til at samarbejde.
- Gode muligheder for kompetenceudvikling og sparring.
- En arbejdsplads med højt til loftet og plads til forskellighed hos såvel elever som personale, og hvor alle mødes og behandles med ordentlighed og respekt.
- Et positivt og uformelt arbejdsmiljø præget af engagerende og hjælpsomme kolleger.
Flere oplysninger
Ansættelse og løn i henhold til gældende overenskomst.
Du kan læse mere om, hvilke forventninger, der er til en medarbejdere i Brønderslev Kommune i vores forventningsmodel:
http://www.ansatibronderslev.dk/~/media/Institutioner/AnsatIBronderslev/Forventninger%20til%20ledere%20og%20medarbejdere%202016/Model_Forventninger%20til%20medarbejdere%20og%20ledere%20i%20BK_oktober%202017.pdf
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Skoleleder, Casper Bue Jensen, 99 45 54 32 / 30 25 20 63
Frist for ansøgning: 18.12.2023 kl. 12.00
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brønderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Brønderslev Kommune, Smørblomstvej, 5A, 9320 Hjallerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5952830