BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ønsker du et spændende lederjob i ældreplejen, med fokus på udvikling og nytænkning? Har du mod på at afprøve en ny måde og nye metoder til at yde støtte og pleje til borgere i eget hjem? Så er stillingen som leder for Aalborg Kommunes nye skærmenhed måske noget for dig!
Om Skærmenheden
Der er stort fokus på, hvordan kommunerne bedst muligt imødekommer rekrutteringsudfordringerne på social- og sundhedsområdet, så vores ældre får en god og værdig ældrepleje nu og i fremtiden. Aalborg Kommune har i den forbindelse afprøvet om skærm-/videobesøg kan bidrage til at sikre en god ældre pleje og samtidig afhjælpe ressourcemanglen på området.
Senior og Omsorg har på baggrund af afprøvningen besluttet, at der skal etableres en helt ny skærmenhed i hjemmeplejen. Skærmenheden skal afvikle virtuelle skærm-/videobesøg hos borgere, der er visiteret til at modtage servicelovs- og/eller sundhedslovsydelser fra hjemmeplejen på denne nye måde.
Der skal foretages skærmbesøg i dag- og aftenvagt alle ugens dage året rundt. Skærmenheden oprettes på en fast lokation i Aalborg kommune med ét samlet kommunedækkende e-distrikt.
Om jobbet
Skærmenheden er en helt ny enhed i Frit Valg, og du vil som leder få til opgave at etablere enheden og drifte denne i det daglige. Etableringen af skærmeenheden sker i tæt parløb med chefen for Frit Valg og i samarbejde med Visitationen og Sygeplejen.
I opstartsfasen vil du få et særligt ansvar i forhold til opkvalificering af medarbejdere og løbende daglig sparring. Det er en ambition, at enhedens medarbejdere skal blive specialister i at foretage skærmbesøg med borgerne. Som en del af etableringen vil du desuden skulle indgå i arbejdet med at beskrive og tilpasse arbejdsgange og fastlægge dokumentationspraksis til den nye form for ældrepleje.
Den daglige leder af skærmenheden får et særligt ansvar for samarbejdet med de øvrige hjemmeplejegrupper, sygeplejen, visitationen m.fl.. Som leder vil du få et særligt ansvar for dialogen med de visiterende enheder, så der sikres et flow i antallet af visiteringer til skærmbesøg.
I opstartsfasen er det en forventning, at du både forestår den daglige ledelse af skærmenhedens medarbejdere og at du dagligt foretager skærmbesøg med borgere.
Dig som leder
Vi søger en leder, som kan stå i spidsen for skærmenheden og skabe udvikling og fremdrift. Som leder for den nye enhed i Aalborg Kommune er du med fra start, når enheden går i drift. Du er løbende med til at justere og forbedre modellen og koncepter for afvikling af skærmbesøg, og du er med, når potentialerne for en opskalering af enheden skal vurderes. Du går foran og er nysgerrig på at gå nye veje.
Du vil til en opstart få personaleansvar for 5 social- og sundhedsuddannede medarbejdere, men det er forventningen, at antallet af medarbejdere løbende skal opnormeres. Du vil komme til at stå i spidsen for at skabe en ny arbejdsplads og en ny arbejdskultur hvor ansvar, nytænkning og gå-på-mod er kerneværdier.
Vi forestiller os, at du er uddannet sygeplejerske eller social- og sundhedsassistent, har ledererfaring og har gennemført, er i gang med, eller har lyst til at tage en lederuddannelse. Du er motiveret for at være leder i hjemmeplejen med alle dens facetter, og du kan se dig selv i et tæt samarbejde med både medarbejdere og den øvrige ledelse. Derudover har du erfaring fra ældreområdet og kan nikke genkendende til nedenstående:
- Du er en nysgerrig personaleleder, der udviser ordentlighed, tillid og inddrager dine medarbejdere
- Du er tydelig og har gode kommunikative evner
- Du anerkender både vigtigheden af faglig kvalitet, samt stabil, effektiv og økonomisk drift
- Du arbejder struktureret, motiveret og er udviklingsorienteret
- Du bidrager konstruktivt og ligeværdigt i samarbejdet med dine lederkolleger i hjemmeplejen
Vi kan tilbyde et spændende og udfordrende job, hvor du får god mulighed for faglig udvikling og ledersparring. Her er fokus på at skabe gode arbejdsfællesskaber, en høj faglighed og ikke mindst en stærk og bæredygtig drift. Hvis du, som os, gerne vil være en del af en arbejdsplads med højt til loftet, faglig stolthed og dygtige kolleger, vil vi meget gerne høre fra dig.
Konkrete opgaver:
- Personaleledelse for skærmenhedens medarbejdere, hvori du tager ansvar for det gode arbejdsmiljø, fremmer dialog, sparring og nytænkning
- Løbende opfølgning på og justering af koncepter og modeller for henholdsvis planlægning, faglig kvalitet, rehabilitering og borgerinddragelse med blik for kvalitet og den enkelte borger
- Lede på baggrund af data om f.eks. borgertilfredshed, økonomi, sygefravær og medarbejdertrivsel
- Ansvar for fremdrift og udvikling af skærmenheden
- Opbygning af gode samarbejdsrelationer med de øvrige leder i Frit Valg, Myndighed og Sygeplejen
Skærmenheden får kontor på Storemosevej 19, Vodskov
Stillingen er en fuldtidsstilling og vi forventer, at du kan tiltræde 15. august 2023 eller 1. september 2023.
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte funktionschef Stine Norlen på tlf. 5125 8123.
Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.
Tidsplan for rekrutteringsprocessen:
- 19. juli afholdes 1. samtaler
- 27. juli afholdes 2. samtaler
Læs mere om vores organisation, og hvad vi står på her:
Vi udvikler os sammen - Aalborg Kommunes grundfortælling og DNA
Senior- og Omsorg
Ledelsespolitik
Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.
I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold.
Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.
Vores kommune – i rivende udvikling
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brønderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aalborg Kommune, Storemosevej 19, 9310 Vodskov
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aalborg.career.emply.com/ad/leder-for-aalborg-kommunes-nye-skaermenhed/6bmtaj/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860190