Til dagligt arbejder Frederikke Hansen i Mæglerhuset Nørresundby, og i denne artikel er det muligt at lære den lokale ejendomsmægler endnu bedre at kende.
Der er nu gået fem år siden Frederikke startede i virksomheden, hvilket var i 2018, da hun startede som praktikant i forbindelse med sin finansbachelor-uddannelse på Professionshøjskolen UCN i Aalborg.
“Jeg var så heldig, at Mæglerhuset åbnede en ny afdeling i min hjemby, Aabybro, og jeg var så med til at starte denne afdeling op sammen med butikschef Søren Agesen. Mens jeg tog min uddannelse, arbejdede jeg sideløbende ved Mæglerhuset, både i Aabybro og i Nørresundby-afdelingen, og efter jeg fik min bachelor, fortsatte jeg hos Mæglerhuset.”
Under Frederikkes uddannelse fungerede hun som sagsbehandler, hvorefter hun kom til Dronninglund-afdelingen. Her stod hun sammen med en kollega for eftersalg, og var samtidig sagsbehandler. Sideløbende med arbejdet vedrørende sagsbehandlingen, begyndte hun at køre som salg og vurdering. Hun har derfor arbejdet med hele processen inden for et boligsalg, hvilket er en stor fordel for hende:
“Jeg tror, det der er særligt for min tid ved Mæglerhuset er, at jeg har været i stort set alle positioner: Jeg har siddet ved førsalg, eftersalg og er nu ejendomsmægler. Jeg kender altså til hele processen, og kan derfor guide mine kunder i det hele,” lyder det fra Frederikke.
Frederikke begyndte på fuldtid som mægler i starten af 2020, og har kørt som mægler i Dronninglund og Hjallerup lige siden. “I forbindelse med sammenlægningen af Dronninglund- og Nørresundby-butikken, kommer jeg fremadrettet til at sidde i Nørresundby, men jeg fortsætter med at køre i mine "vante omgivelser", nemlig postnumrene 9320, 9330 og 9370,” fortæller Frederikke.
Processerne er ikke som i tv-programmer
Frederikke kan i dag kalde sig ejendomsmægler MDE i Mæglerhuset Nørresundby. Det betyder, at Frederikke til dagligt varetager en ganske lang række opgaver:
“Som ejendomsmægler består mine arbejdsopgaver hovedsageligt af kundebesøg. Både i form af vurderinger af ejendomme/boliger og fremvisninger af de boliger, som vi har til salg. Dog ser vores kunder ikke den forberedelse, der er til hver aftale. Inden vurderinger er der en en masse forberedelse/undersøgelsesopgaver om ejendommen, området mv.”
Når Frederikke har besøgt kunderne, er der en masse opfølgende arbejde at tage fat på. Når formidlingsaftalen er på plads, har Mæglerhuset et team af sagsbehandlere, der sørger for at oprette boligen på nettet, så den er klar til salg. Når en køber til boligen er fundet, sker der ofte en forhandling om prisen. Hele denne proces tager ofte noget længere tid, end de fleste regner med:
“Denne proces er ofte længere, end hvad man ser i diverse tv-programmer. I forbindelse med en handel har køber måske tilknyttet en advokat eller køberrådgiver, som måske har nogle spørgsmål, som også skal undersøges. Så generelt tror jeg, at der er mere forberedelse, undersøgelse og opfølgning, end hvad kunder tror og forventer.”
Hun modtog et digt efter boligsalg
Der er en ganske særlig historie der titter frem, når Frederikke tænker tilbage på sin tid i Mæglerhuset, da hun efter et salg modtog et digt fra en sælger.
“En sjov historie, som stadig får mig til at smile, var da jeg fik et digt fra en sælger, efter jeg havde solgt deres hus i Klokkerholm over udbudsprisen. Sådan en oplevelse gør, at man gerne vil yde en ekstra indsats.”
Digtet lød således:
Et Mæglerhus
Der var klarhed, ikke noget grus
Alt gik i sus og dus
Køber og sælger fik en fidus
Kvalitet i køb og salg af hus
Det skabte for alle en lykkerus
Alle fortjener bolsjer i kræmmerhus
Ros til mægler aldrig noget diffus
Sikker stil med glæde smil i salg af hus
Og det fine digt var efterfulgt af ordene: "Tak – hermed anbefaling til jeres Mæglerhus. Altid klarhed. Reel og rigtig rådgivning. Salgs- og købsformidling var perfekt. Mæglerhuset kan sit kram".
Elsker sit job hver eneste dag
Frederikke nyder at arbejde i Mæglerhuset, og hun værdsætter at være omgivet af dygtige kollegaer, der dagligt efterlever de gode værdier og passionen omkring mæglerfaget.
“En af mine favoritting ved Mæglerhuset er, at vi alle er helt nede på jorden. Det gør også, at vi kan møde vores kunder i øjenhøjde og sikre den bedst mulige oplevelse for dem. Jeg synes, at det er en kæmpe fornøjelse at være omringet af vildt dygtige kollegaer hver dag. Jeg synes virkelig, at vi lever op til vores slogan: "Nordjysk Handlekraft"!”
Hvad er det bedste ved dit arbejde?
“Det bedste ved mæglerbranchen generelt er at møde så mange forskellige mennesker og hjælpe folk videre - uanset om det er unge mennesker, der skal købe deres første bolig, eller om det er et ældre par, som skal finde en andelsbolig eller noget andet. Jeg synes, at man som mægler er ekstremt heldig at kunder, og især sælgere, stoler på en. Det er jo kæmpe stort at skulle sælge sit hjem.”
“Jeg synes også, det er dejligt at arbejde på lidt atypiske tidspunkter. Vi arbejder jo ofte, når vores kunder har fri, men det gør også, at jeg har tid til f.eks. at tage til tandlægen om formiddagen, hvor vores kunder er på arbejde. Så jeg sætter stor pris på fleksibiliteten i mit job og den frihed vi har - dog under ansvar,” siger Frederikke med et smil på læben.
Du kan finde meget mere om Mæglerhuset på deres Facebookside og hjemmeside, samt finde nogle af de boliger der er til salg.